Minggu, 24 April 2011

Born This Way (Terlahir Seperti Ini) - Lady GaGa





English Lyrics

This is the manifesto of Mother Monster:


On G.O.A.T, a Government Owned Alien Territory in space
A birth of magnificent and magical proportions took place.
But the birth was not finite;
It was infinite.


As the wombs numbered,
And the mitosis of the future began,
It was perceived that this infamous moment in life is not temporal;
It is eternal.


And thus began the beginning of the new race:
A race within the race of humanity,
A race which bears no prejudice, no judgment,
But boundless freedom.


But on that same day, as the eternal mother hovered in the multiverse,
Another more terrifying birth took place:
The birth of evil.


And as she herself split into two,
Rotating in agony between two ultimate forces,
The pendulum of choice began its dance.
It seems easy, you imagine, to gravitate instantly and unwaveringly towards good.
But she wondered,


"How can I protect something so important without evil?"


It doesn't matter if you love him, or capital H-I-M
Just put your paws up
'Cause you were born this way, baby


My mama told me when I was young
We are all born superstars
She rolled my hair and put my lipstick on
In the glass of her boudoir


"There's nothin' wrong with lovin' who you are"
She said, "'Cause He made you perfect, babe"
"So hold your head up, girl and you you'll go far,
Listen to me when I say"


I'm beautiful in my way,
'Cause God makes no mistakes
I'm on the right track, baby
I was born this way


Don't hide yourself in regret,
Just love yourself and you're set
I'm on the right track, baby
I was born this way
(Born this way)


Ooo, there ain't no other way
Baby, I was born this way
Baby, I was born this way
(Born this way)
Ooo, there ain't other way
Baby, I was born this way
I'm on the right track, baby
I was born this way


Don't be a drag, just be a queen
Don't be a drag, just be a queen
Don't be a drag, just be a queen
Don't be!


Give yourself prudence and love your friends
Subway kid, rejoice the truth
In the religion of the insecure
I must be myself, respect my youth


A different lover is not a sin
Believe capital H-I-M (hey, hey, hey)
I love my life, I love this record and
Mi amore vole fe yah


I'm beautiful in my way,
'Cause God makes no mistakes
I'm on the right track, baby
I was born this way


Don't hide yourself in regret,
Just love yourself and you're set
I'm on the right track, baby
I was born this way


Ooo, there ain't no other way
Baby, I was born this way
Baby, I was born this way
(Born this way )
Ooo, there ain't other way
Baby, I was born way
I'm on the right track, baby
I was born this way


( Queen ,
Don't be , Queen )


Don't be drag, just be a queen
Whether you're broke or evergreen
You're black, white, beige, chola descent
You're lebanese, you're orient
Whether life's disabilities
Left you outcast, bullied or teased
Rejoice and love yourself today
'Cause baby, you were born this way


No matter gay, straight or bi
lesbian, transgendered life
I'm on the right track, baby
I was born to survive
No matter black, white or beige
chola or orient made
I'm on the right track, baby
I was born to be brave


I'm beautiful in my way
'Cause God makes no mistakes
I'm on the right track, baby
I was born this way


Don't hide yourself in regret,
Just love yourself and you're set
I'm on the right track, baby
I was born this way, yeah!


Ooo, there ain't no other way
Baby, I was born this way
Baby, I was born this way
(Born this way )
Ooo, there ain't other way
Baby, I was born this way
I'm on the right track, baby
I was born this way


I was born this way, hey!
I was born this way, hey!
I'm on the right track, baby
I was born this way, hey!


I was born this way, hey!
I was born this way, hey!
I'm on the right track, baby
I was born this way, hey!


Same DNA, but born this way.
Same DNA, but born this way.




Terjemahan Indonesia


Berikut ini manifesto oleh Bunda Monster:


Pada G.O.A.T, sebuah Wilayah Pemerintahan Milik Alien di angkasa,
Kelahiran para makhluk mengagumkan nan ajaib megambil tempat.
Akan tetapi, kelahirannya tidak berakhir;
Ia tidak terhingga.


Setelah dihitung-hitung,
Dan mitosis sang masa depan dimulai,
Disimpulkanlah bahwa momen kelam kehidupan ini tidak sementara;
Ia abadi.


Dan inilah awal permulaan dari sebuah ras baru;
Ras yang berada di jalur kemanusiaan,
Ras yang tidak diselubungi prasangka, atau saling menghakimi
Melainkan hanya kebebasan tanpa batas.


Akan tetapi, pada hari yang sama
Di mana sang bunda abadi melayang-layang di alam ganda,
Sebuah bentuk kelahiran lain yang lebih menyeramkan mengambil tempat;
Kelahiran segala yang jahat.


Lalu sementara ia terbelah menjadi dua bagian,
Bergelayut dalam siksaan antar dua kekuatan hebat,
Pendulum dari segala pilihan hidup memulai tariannya.
Kelihatannya mudah, bayangkanlah, untuk menarik diri secara instan dan tak bertele-tele kepada kebaikan.


Tapi dia ragu, "Bagaimana caranya aku melindungi sesuatu yang begitu sempurna, tanpa kejahatan?"


Tidak masalah jika kamu mencintai dia (lelaki),
ataupun kapital D-I-A (Tuhan).
Angkat cakarmu.
Karena kamu terlahir seperti ini, sayang.


Mamaku berkata padaku saat aku masih kecil,
Kita semua terlahir sebagai bintang.
Dia menggulung rambutku dan memakaikanku lipstik
Di depan meja riasnya.


"Tidak ada salahnya untuk mencintai dirimu apa adanya"
Dia bilang, "Karena Tuhan menciptakanmu sempurna, sayang."
"Jadi, angkatlah kepalamu, nak, dan kau akan berjalan jauh"
"Dengarkan aku saat aku bicara."


Aku indah sebagaimana adanya,
Sebab Tuhan tak melakukan kesalahan.
Aku ada di jalur yang tepat, sayang.
Aku terlahir seperti ini.


Jangan bersembunyi dalam sesal.
Cintailah dirimu dan tentukanlah.
Aku ada di jalur yang tepat, sayang.
Aku terlahir seperti ini.


Uh, tidak ada jalan lain.
Sayang, aku terlahir seperti ini.
Sayang, aku terlahir seperti ini.
Uh, tidak ada jalan lain.
Sayang, aku terlahir seperti ini.
Aku ada di jalur yang tepat, sayang.
Aku terlahir seperti ini.


Jangan jadi banci, jadilah ratu.
Jangan jadi banci, jadilah ratu.
Jangan jadi banci, jadilah ratu.
Jangan!


Berikan kenyamanan pada dirimu dan cintailah sahabatmu.
Abaikan ejekan, nikmatilah kenyataan.
Dalam sebuah agama yang tidak aman,
Aku harus menjadi diri sendiri, peduli masa mudaku.


Kekasih yang berbeda bukanlah sebuah dosa.
Percayalah pada kapital D-I-A.
Hey, hey, hey!
Aku cinta hidupku, aku cinta segala yang kucapai, dan
'Mi amore vole fe yah.' (Cinta membutuhkan kepercayaan.)


Aku indah sebagaimana adanya,
Sebab Tuhan tak melakukan kesalahan.
Aku ada di jalur yang tepat, sayang.
Aku terlahir seperti ini.


Jangan bersembunyi dalam sesal.
Cintailah dirimu dan tentukanlah.
Aku ada di jalur yang tepat, sayang.
Aku terlahir seperti ini.


Uh, tidak ada jalan lain.
Sayang, aku terlahir seperti ini.
Sayang, aku terlahir seperti ini.
Uh, tidak ada jalan lain.
Sayang, aku terlahir seperti ini.
Aku ada di jalur yang tepat, sayang.
Aku terlahir seperti ini.


Jangan.


Jangan jadi banci, jadilah ratu.
Baik engkau tua maupun awet muda.
Kamu kulit hitam, putih, sawo matang, chola
Kamu lebanon, kamu oriental.
Meski berbagai ketidakmampuan dalam hidup
Membuatmu dikucilkan, disiksa, atau dihina.
Bergembiralah dan cintai dirimu hari ini juga.
Karena, sayang, kamu terlahir seperti ini.


Tidak masalah gay, straight, atau bi,
Lesbian, kehidupan transgender.
Aku ada di jalur yang tepat, sayang.
Aku terlahir untuk berjaya.


Tidak masalah hitam, putih, atau sawo matang,
Keturunan chola ataupun oriental.
Aku ada di jalur yang tepat, sayang.
Aku terlahir untuk bangga.


Aku indah sebagaimana adanya,
Sebab Tuhan tak melakukan kesalahan.
Aku ada di jalur yang tepat, sayang.
Aku terlahir seperti ini.


Jangan bersembunyi dalam sesal.
Cintailah dirimu dan tentukanlah.
Aku ada di jalur yang tepat, sayang.
Aku terlahir seperti ini, yeah.


Uh, tidak ada jalan lain.
Sayang, aku terlahir seperti ini.
Sayang, aku terlahir seperti ini.
Uh, tidak ada jalan lain.
Sayang, aku terlahir seperti ini.
Aku ada di jalur yang tepat, sayang.
Aku terlahir seperti ini.


Aku terlahir seperti ini, hey!
Aku terlahir seperti ini, hey!

Aku ada di jalur yang tepat, sayang.
Aku terlahir seperti ini, hey!
Aku terlahir seperti ini, hey!
Aku terlahir seperti ini, hey!

Aku ada di jalur yang tepat, sayang.
Aku terlahir seperti ini, hey,


DNA yang sama.
Tapi terlahir seperti ini.
DNA yang sama.
Tapi terlahir seperti ini.

1 komentar:

  1. aku udah follow blog kamu, please join with my site too oke??
    sarlysunarsih82.blogspot.com
    thank's

    BalasHapus